center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Kibogozható utak
Anne-Merie Cotton, www.prherald.hu, 2006. június 23.

Az első pán-európai kutatás arra kíván választ adni, hogy a blogok milyen irányba változtatják meg a pr-t. Az „EuroBlog 2006” felmérés jelenleg is futó kutatási projekt, és olyan más kezdeményezéseknek tör utat, amelyek a későbbiekben a public relations elméleti továbbfejlődésének értékes forrásai lesznek. Az első eredményeket az EUPRERA 2005. november 10-13. között tartott éves kongresszusán, Lisszabonban vitatták meg a szakemberek.

Az „EuroBlog 2006” – Az Európai PR Oktatási és Kutatási Szövetség (EUPRERA) szervezésében) Európa-szerte a pr és kommunikáció összes területén dolgozó és gyakorló szakembertől gyűjt információt, hogy ezeket feldolgozva elsőként mutathassa be a blog hatásainak átfogó, árnyalt képét.

A Németország és Nagy-Britannia kutatói által vezényelt kutatás megmutatta azt is, hogy kik, és miért használják ezt a pr-eszközt. Az eredmények a jövőbeli trendek alakulását, a kialakulni látszó tendenciákat sejtetik, illetve ezek fejlődésbe engednek értékes betekintést. A Európai PR Oktatás és Kutatás Szövetsége több mint harminc országban dolgozó, egyetemi és intézményi vezető-kutatók közössége. Fő célja a tudományos munkatársak, kutatók és gyakorló szakemberek közösségén belüli tudás és gyakorlat serkentése és támogatása.

A nemzetközi szinten dolgozó pr-professzorok többsége együttműködik az Eupreraval, amely szervezet konferenciái és kiadványai a szakmai tudás fellendítésének legfőbb kiindulópontjai. A felmérés 2005. november 30-ig tartott, s elérhető a www.euroblog.hu honlapon, ráadásul öt perc alatt kitölthető. A válaszadás, természetesen névtelen.

Aki kitölti a felmérést, később az eredményekről is tájékoztatást kaphat, ami segítheti, formálhatja, válaszadók és ügyfeleik együttműködését, üzleti kapcsolatait is.  Damjanovich Nebojsa online kommunikációs tanácsadó és tréner – aki Magyarországon koordinálja a felmérést – megjegyezte: Semmi kétség, hogy a világban a blogok megváltoztatják a kommunikációt és véleményformálást.

Mindeddig nagyon kevés szilárd bizonyíték van arra – leginkább Európában –, hogy a blogok hogyan befolyásolják a kommunikációs szakemberek munkáját. Emiatt is fontos lenne, hogy minél több gyakorló szakember vegyen részt az EuroBlog 2006-ban, hiszen a kutatás értékes, tényleges és megvalósítható eredményeket ad a pr-szakemberek kezébe.  Ez a kezdeményezés Európa-szerte az elméleti és gyakorló szakemberek együttműködésének fontos és követendő példája, s arra irányul, hogy előremozdítsák a megértést, és átalakítsák az iparágak eddigi legjobbnak hitt gyakorlatát.

Anne-Merie Cotton

Kibogozható utak, www.prherald.hu, 2006. június 23.